زائرانه

ما جز پسر فاطمه (س) ارباب نداریم

زائرانه

ما جز پسر فاطمه (س) ارباب نداریم

زائرانه

چون تو ای لاله در این دشت گلی پرپر نیست | حسن لطفی

چهارشنبه ۰۵ /اسفند/ ۱۳۹۴ [ ۱۰:۳۳ ]

 

حضرت علی اکبر (ع)  _  شهادت

[ زبان حال امام حسین (ع) ]

 

 

چون تو ای لاله در این دشت گلی پرپر نیست

‏و از این پیر جوان مُرده ،کمانی تر نیست

 

دست و پایی ، نفسی ، نیمه نگاهی ، آهی

‏غیر خونابه مگر ناله در این حنجر نیست ؟

 

در کنار تو ام و باز به خود می­ گویم

‏نه حسین ، این تن پوشیده ز خون اکبر نیست

 

هر کجا دست کشیدم ز تنت گشت جدا

‏از من آغوش پُر و از تو تنی دیگر نیست

 

دیدنی گشته اگر دست و سر و سینه ی تو

‏دیدنی تر ز من و خنده آن لشکر نیست

 

استخوان ­های تو و پشت پدر هر دو شکست

‏باز هم شکر کنار من و تو مادر نیست

 


حسن لطفی

 


کانال اشعار آیینی «زائرانه»  در تلگرام  (کلیک کنید)


 

 

نظرات  (۲)

۰۵ اسفند ۹۴ ، ۱۵:۳۹ مهنا احمدی
عالیه مثل همیشه
پاسخ:
ممنون
۲۹ شهریور ۰۰ ، ۰۹:۵۹ علی محمد دهقانی زاده
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام
من از یک روحانی گوشه این شعر را یاد داشتم (دیدنی گشته اگر دست و سر و سینه ی تو
‏دیدنی تر ز من و خنده آن لشکر نیست )و خیلی دنبالش بودم تا اینکه اینجا دیدم چه اشکها که این شعر از چشم مردم گرفته است
پاسخ:
سلام علیکم و رحمت الله
بسیار از خواندن نظر شما خوشحال شدم.
الحمدلله
در پناه خداوند و ائمه اطهار باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی